2/5/11

Casualitat o contraprogramació?

La contraprogramació és una pràctica habitual en les televisions d’arreu del món. És l’art d’intentar “amargar” l’estrena d’una novetat de la competència, però també pot ser utilitzable per “salvar” un programa que ha quedat engolit per la competència. 

Amb la sortida el passat 28 de novembre del diari ARA, el seu teòric principal competidor va publicar el dia abans un extens dossier on “s’informava” de la potencia del Grup Hermes (empresa de l’AVUI i El Punt). 

Aquesta mateixa situació s’ha donat aquest cap de setmana. Com se sap el diari degà de la premsa catalana, La Vanguardia traurà, 130 anys després, una edició en català. El que sens dubte és un avenç per la llengua catalana, pot no ser-ho per El Periódico, el principal competidor de La Vanguardia. Precisament i coincidint amb les 5000 edicions de la versió en català del diari del Grupo Zeta ha editat un extens especial on es repassen diversos aspectes del rotatiu. 

Així, dos exemples de contraprogramació a la premsa per contrarestar l’arribada d’un nou competidor. I només una cosa més: el lema de La Vanguardia en català és “som com som”, la del Periódico l’any 1997 va ser “tal com som”. Casualitat o contraprogramació?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada